• Główne Kategorie

  • Żelazo w ciąży – dieta

    Żelazo w ciąży – dieta – Pamiętaj aby w ciąży zadbać o to, by w Twoim menu było dużo żelaza, zwłaszcza że zapotrzebowanie na nie wzrasta w tym czasie prawie o połowę. Wiele witamin, jak i żelazo jest bardzo ważne w Twojej ciąży, dla Ciebie ale i dla Twojej pociechy.

    Dobrze wiemy, jak witaminy a także i żelazo jest ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka. Czasami wystarczy brać odpowiednie witaminy, lub leki aby niedobór żelaza znaczenie spadł. Tylko czy nie lepiej od początku zadbać o to ?

    Poniżej przedstawiamy przykładowy Twój dzień w którym zadbasz o pełną dawkę wymaganego żelaza.

    Przykład 1

    śniadanie: Kilka łyżek płatków kukurydzianych ze szklanką mleka, i łyżką rodzynek, kromka ciemnego chleba z plastrem szynki, 6 rzodkiewek, liść sałaty, szklanka soku pomarańczowego

    II śniadanie: jajko na miękko, 2 kromki ciemnego chleba, surówka zrobiona z papryki, pomidora i szczypiorku, szklanka herbaty z pokrzywy;

    obiad: zupa ogórkowa z łyżką koperku, 150 g gotowanego mięsa z królika; 3 ziemniaki, surówka z marchwi, jabłka i łyżeczki oleju rzepakowego; pół brokułu, szklanka soku z czarnej porzeczki;
    podwieczorek: napój przygotowany ze szklanki soku wielowarzywnego, połowy szklanki jogurtu, łyżeczki otrąb pszennych i łyżki natki, kromka ciemnego chleba z szynką i sałatą;

    kolacja: 2 naleśniki nadziewane szpinakiem z czosnkiem, 1/4 melona, szklanka herbaty z pokrzywy.

    Żelazo w ciąży – dieta

    Oczywiście jeśli do tego jadłospisu dodasz „coś od siebie” więcej nic się nie stanie 🙂 Pamiętaj aby tylko nie przesadzić, iż nadmiar witamin i żelaza także, jest niebezpieczny.

    Brak żelaza powoduje Anemię, a ona jest bardzo niebezpieczna dla Ciebie, jak i dla Twojego dziecka. Zapoznaj się z naszym wpisem na temat Anemii, aby nie dopuścić do niej!

    Jadłospis jest tylko przykładem, każdą własną dietę dla własnego bezpieczeństwa należy konsultować z lekarzem prowadzącym, lub dietetykiem.

    Zostaw odpowiedź

    Lub